Wikia

Carly Shay
CarlyShay.jpg
Carly Shay

Geboren:

14 Octcbei, 1992 (19 jaar)

Vrienden:

Sam Puckett, Freddie Benson,Melanie Puckett,Gibby Gibson,Shelby Marx,Missy Robinson,Principal Franklin, Tori Vega

Houd van:

Haar Pearphone, Hotte jongens, Haar Pearpad,Zingen,Lip Gloss

Houd niet van:

Huiswerk, Niet coole ouders, Sam en Freddie die ruzie hebben, Kleine ruimtes, Missy Robinson, Nevel Papperman

Nicknamen:

Carly Girl Carls Charlotta Kiddo (Spencer) Kid

ex-vriendjes:

Freddie Benson,Griffin,Adam,Jake,Shane,Austin,Cort,Nevel (alternatieve realiteit),Steven

Gespeeld door:

Miranda Cosgrove Dilara Horuz (Nagesynchroniseerd)

Carly Shay gespeeld door Miranda Cosgrove+Dilara Horuz is de hoofdpersoon van de tv-serie iCarly, en het op één na jongste lid (ze is ouder dan Gibby Gibson) van de iCarly bende. Ze is het jongere zus van Spencer Shay en de dochter van kolonel Shay en mevrouw Shay.

Ze woont samen met haar oudere broer, Spencer, in appartement 8-C in Bushwell Plaza in Seattle, Washington. Haar vader zit bij de marine en zit altijd in een duikboot, haar moeder is nooit genoemd. Ze is de beste vriend van Sam Puckett en voormalig beste vriend van Missy Robinson. Ze is ook de beste vriend en ex-vriendin van Freddie Benson.

Personaliteit Edit

Carlycd.jpg

Carly Shay

Carly is een zorgzaam meisje dat alles wil doen voor haar vrienden. Ze haat het om in de problemen te komen en volgt altijd de regels, maar het is ook voorgekomen dat ze haar eigen weg gaat, Bijvoorbeeld in iLook Alike, wanneer Spencer tegen haar zegt dat ze niet naar een worstelwedstrijd mag, maar ze toch met Sam en Freddie wegsluipt. In iDate a Bad Boy is te zien dat ze Griffin's collectie van Pee Wee Babies haat.

Carly heeft bruin haar en bruine ogen.

Ze heeft astma, wat te zien is In iWanna Stay With Spencer , maar ze heeft de afgelopen zeven jaar geen astma-aanval meer gehad.

In iSpace Out, en nogmaals bewezen in iSam's Mom, blijkt dat ze last heeft van Claustr
Icarlyshow.jpg

Tijdens iCarly

ofobie, waardoor ze gek wordt als ze in een kleine ruimte is. Maar in iPsycho, wanneer Nora haar opsluit in haar vaders studio, heeft ze er geen last van, maar dat komt waarschijnlijk omdat Freddie en Sam aan het vechten waren in in iSpace Out.

Around Wikia's network

Random Wiki