Wikia

Daniel James "Dan" Schneider (Memphis, 14 janiari 1966) is een Amerikaans acuteur, schrijver en producent van films en televisieseries. Schneider wordt soms betiteld als Daniel Schneider, Daniel J. Schneider, of Daniel Jamie Schneider.

Schneiders carrière kwam in een stroomversnelling naarmate hij begon met schrijven en produceren. Met zijn bedrijf produceerde hij verscheidene succesvolle televisieseries. Schneider wordt ook wel gezien als één van de beste televisieproducenten voor kindertelevisie ooit. Dan Schneider houd ervan om zijn bijnaam ("Danwarp") in serie's te verstoppen of te gebruiken. Ook houd hij ervan om op zijn blog of op zijn youtube account dingen te vertellen of te laten zien die gebeuren achter de schermen. Dan was ook de producent van Zoey101, waar Victoria Justice ook in speelde.
Dan

Dan tijdens de opnames van iCarly

Dan heeft een eigen bedrijf, 'Schneiders Bakery.' Het bedrijf verzorgt de producties van onder ander Victorious en iCarly. Schneider is de bedenker, schrijver en uitvoerend producent van de volgende televisieseries:

Serie Jaar
Victorious 2010-heden
iCarly 2007-2012
Zoey101 2005-2008
Drake & Josh 2004-2008
What I Like About You 2002-2006
The Amanda Show 1999-2002
All That

1994-2005

Persoonlijk levenEdit

Op 3 januari 2002 trouwde Schneider met Lisa Lillien, de eigenaar van Hungry Girl.

Around Wikia's network

Random Wiki