Wikia

iPilot
Seizoen 1, Aflevering 1
Ipilot2.jpg
Eerste keer op TV 8 September 2007
Productiecode 101
Schrijver(s) Dan Schneider
Director(s) Steve Hoefer
Episode Guide
vorige
""geen""
volgende
"iWant More Viewers"

iPilot is de allereerste aflevering van iCarly. Edit

Plot Edit

Carly Shay (Miranda Cosgrove), een dertienjarige student op Ridgeway Middle School, komt in de problemen nadat haar beste vriendin Sam Puckett (Jennette McCurdy) het hoofd van hun Engels docent, Ms. Briggs (Mindy Sterling) op een lichaam van een nijlpaard heeft geplaatst. Carly's straf is, op haar vrije Zaterdag, het leiden van auditie's voor de talentenjacht van de school. Hierdoor mist Carly een concert van haar favoriete band Cuttlefish. Carly dwingt Sam om haar te helpen.

Wanneer Carly aan haar broer Spencer Shay (Jerry Trainor) vraagt of zij zijn camera mag lenen, blijkt dat Spencer hem heeft omgebouwt tot een eekhoorn-kunstwerk. Ze vraagt Freddie Benson (Nathan Kress), haar technische buurjongen, wie verlieft op haar is, om de auditie's op te nemen.

Wanneer het zaterdag is, vinden Freddie en de meisjes de auditie's doodsaai. Na een auditie van een jongen die lijkt op Ms. Briggs, maken Carly en Sam grappen over haar "rare puntige borsten", wat Freddie filmt. Later die nacht checken Carly en Sam SplashFace, de videodeelsite waar Freddie de auditie's heeft geupload, en ze zien dat Freddie de video heeft geupload waarin ze grappen maken over Ms. Briggs. Freddie wordt door Sam uit zijn appartement gesleept, en ze ondervraagt hem erover. Freddie realiseert dat hij het verkeerde filmpje erop heeft gezet en probeert het te deleten, maar de video wordt pas de volgende morgen gedeleted. Hierna leest hij de reacties die gegeven zijn op het filmpje, die erg positief blijken te zijn.

De volgende maandag geven Carly en Sam een DVD van de audities aan Ms. Briggs, met het excuus dat ze ze niet op Splashface kregen, maar ze had de video al gezien. Ms. Briggs weigert alle nominatie's om mee te mogen doen in de talentenshow. Carly vindt dit oneerlijk en baalt erover dat ouders "de wereld regeren". Ze komt op het idee om een webshow te beginnen, met Carly en Sam als presentatoren en Freddie als technische producer. Freddie stelt de naam iCarly voor, en Carly en Sam vinden het goed.

Voor hun eerste show nodigen ze alle acts uit die eerst door hun waren uitgekozen voor de talentenshow en ze moeten hun bizarre talenten laten zien. De show is een groot succes en Freddie, Sam en Carly organiseren een "crazy hat" ("gekke hoeden") feestje om dit te vieren.

Trivia Edit

  • Dit is de eerste aflevering ooit uitgezonden.
  • Elke aflevering begint met een kleine "i", wat staat voor internet, maar in de meeste afleveringen verwijst het naar iemand
  • In het boek is "puntige borsten" vervangen door "puntige oren"
  • Omdat ze veel praten over "puntige borsten" is deze aflevering in de VS niet meer te zien.

Around Wikia's network

Random Wiki