Wikia

iStill Psycho
Seizoen 5, Aflevering 7-8
IStill Psycho.jpg
Eerste keer op TV 31 december 2011
Productiecode 408-409
Schrijver(s) Dan Schneider
Director(s) David Kendall
Episode Guide
vorige
"iBloop 2 - Electric Bloopaloo"
volgende
"iBalls"

iStill Psycho is de 7de en 8ste aflevering van Seizoen 5 van iCarly en de 90ste en 91ste aflevering van alle afleveringen. Deze special is het vervolg op de special/film van seizoen 3, namelijk iPsycho.

PlotEdit

SPOILER ALERT ~~ SPOILER ALERT
Sam, Carly, Freddie en Gibby krijgen een e-mail waarin staat dat ze een getuigenverklaring moeten doen over wat er een jaar geleden gebeurt is in iPsycho en of

Nora Dershlit volgens hen mag worden vrijgelaten uit de gevangenis. Terwijl Carly echter haar verklaring doet wordt ze emotioneel en zegt ze dat Nora mag gaan. Er wordt beslist dat Nora daadwerkelijk mag gaan. Nora en haar ouders zijn heel blij, en Nora biedt haar excuses aan aan het iCarly trio. Haar moeder zegt dat ze een welkom thuis feestje houden, en ze heeft al Nora's klasgenoten uitgenodigd, ook al komt er geen een. Als Nora dan beslist dat het dan maar een gezellig feestje met haar ouders wordt, zegt haar vader dat hij gaat kamperen. Nora vraagt of het iCarly trio komt, zodat het toch nog een leuk feestje wordt.

Eenmaal bij Nora thuis houden ze haar 16e verjaardag een soort van tweede keer. Na het feestje komt Spencer Carly, Sam en Freddie ophalen, maar hij moet eerst naar de wc. Terwijl Carly, Sam en Freddie hun spullen pakken doet de moeder van Nora alle deuren op slot en zegt Nora dat ze nog lang niet gaan. Als Carly de voordeur probeert open te doen, zit deze op slot. Freddie en Gibby proberen de ramen open te maken, maar ook dit lukt niet omdat ze van matglas zijn gemaakt. Sam probeert een raam in te slaan met een stoel, maar de stoel breekt. Als Sam Nora en haar moeder wilt aanvallen zegt Nora dat ze dat beter niet kan doen, en ze doet haar TV aan. Hierop zien ze Spencer in de kelder aan een groot wiel vastgemaakt, dat gaat draaien als Nora op een knopje drukt.

T-Bo woont nog steeds in bij Mrs. Benson, maar hij moet heel aardig doen, anders mag hij er niet wonen. Spencer heeft een lunchdate met Cassie. Wanneer T-Bo ze een paar keer stoort terwijl ze kussen, raken ze geirriteerd. Ze willen een videogame doen, maar de TV doet het niet. T-Bo stelt voor om het bij Mrs. Benson te spelen, want die is er niet. Echter, terwijl ze spelen, komt Mrs. Benson binnen. Wanneer Mrs. Benson ziet hoe T-Bo echt is, zet ze hem haar huis uit.

Ondertussen probeert Gibby te ontsnappen via de schoorsteen, maar als hij er bijna uit is komt hij vast te zitten.

Ondertussen herrinert Freddie zich de chip in zijn hoofd, die een signaal uitzendt waar Freddie is. Volgens Freddie zendt de chip een alarmsignaal uit als hij wordt uitgeschakeld. Met de Shock Pen schakelen ze de chip in zijn hoofd uit.

T-Bo komt nog even wat spullen halen bij Mrs. Benson als haar afstandsbediening van de chip begint te piepen. Ze weet dat Freddie in gevaar is, en T-Bo stelt voor om met zijn motor te gaan. Eenmaal bij Nora rijden ze door de voordeur naar binnen en schakelen Nora en haar ouders uit na een spectaculair zwaardgevecht.

Eenmaal weer thuis belt Spencer met zijn vader, die gehoord heeft over de gijzeling. Spencer beloofd dat alles goed is en dat Carly rustig in bed ligt. In de laatste scene zien we Carly die vredig in bed ligt, maar opeens schrikt ze wakker en bedenkt zich dat Gibby nog steeds vast zit in de schoorsteen.

Around Wikia's network

Random Wiki